DRUGI PISEMNY PRZETARG NIEOGRANICZONY na wynajem 3 punktów handlowych łącznie w pawilonie wystawowym na przystani flisackiejPoniedziałek, 28 stycznia 2013
Pieniński Park Narodowy
34-450 Krościenko n/D, ul. Jagiellońska 107 B
tel. (0-18) 26-256-01 lub 26-256-02, fax 26-256-03
ogłasza drugi pisemny przetarg nieograniczony ofertowy
na wynajem 3 punktów handlowych łącznie w pawilonie wystawowym na przystani flisackiej
w Sromowcach Kątach w okresie od 25.03.2013 r. do 10.11.2015 r. przeznaczonych na prowadzenie działalności handlowej i promocyjnej.
I. PRZEDMIOT PRZETARGU
Przedmiotem umowy jest najem trzech punktów handlowych.
1. Punkty handlowe znajdują się w pawilonie wystawowym na przystani flisackiej w Sromowcach
Kątach, położonym na działce ewidencyjnej nr 1605/13, wpisanej do księgi wieczystej pod
nr 36111
2. Łączna powierzchnia 3 punktów handlowych – 15,92 m2
3. Punkty handlowe przeznaczone są do prowadzenia:
a/ działalności handlowej, obejmującej wyłącznie sprzedaż artykułów przemysłowych,
a w szczególności wydawnictw turystycznych (np.: mapy, przewodniki, panoramy widokowe)
dotyczących Pienin i innych pasm górskich oraz pamiątek i przedmiotów o charakterze
regionalnym,
b/ uzgodnionej z PPN działalności promującej region poprzez np.: dystrybucję materiałów
informacyjnych, projekcje filmów o walorach regionu i.t.p.
4. Punkty handlowe zostaną wynajęte na okres od 25 marca 2013 r. do 10 listopada 2015 r.
4.1.W przypadku właściwej realizacji zobowiązań umownych przez najemcę, w szczególności
w zakresie jakości świadczonych usług, Pieniński Park Narodowy (zwany dalej PPN) może
przedłużyć okres najmu punktów handlowych na czas oznaczony, jednak nie dłużej niż do dnia
10 listopada 2017 r. na uzgodnionych warunkach.
5. Wysokość opłat z tytułu najmu nie może być niższa niż kwota wywoławcza wynosząca
15.000,00 zł netto + 23 %VAT rocznie.
6. Czynsz najmu będzie płatny przelewem na podstawie faktury wystawionej przez PPN, w czterech
ratach, ustalonych proporcjonalnie na podstawie liczby osób korzystających ze szlaku wodnego
w przełomie Dunajca w 2012 r.:
I rata ( 15 % rocznego czynszu) płatna do 31 maja każdego roku
II rata (37 % rocznego czynszu) płatna do 31 lipca każdego roku
III rata (32 % rocznego czynszu) płatna do 31 sierpnia każdego roku
IV rata (16 % rocznego czynszu) płatna do 30 września każdego roku.
7. W latach 2014 – 2015 czynsz najmu będzie uaktualniany przez wynajmującego o średnioroczny
wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych, w oparciu o komunikat GUS za rok poprzedni.
8. Punkty handlowe przeznaczone są do najmu.
9. Wysokość wadium wynosi 1500 zł (słownie: jeden tysiąc osiemset złotych).
II. CZAS ORAZ MIEJSCE SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT
1. Ofertę należy złożyć w sekretariacie PPN najpóźniej dnia 8 lutego 2013 r. do godz.15.00
2. Otwarcie ofert nastąpi dnia 12 lutego 2013 r. o godz. 9.00 w siedzibie Pienińskiego Parku
Narodowego w Krościenku ul. Jagiellońska 107 b, w sali nr 126.
III. WARUNKI UDZIAŁU W PRZETARGU
Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest:
1. Wpłata wadium w wysokości 1500 zł na konto Pienińskiego Parku Narodowego w BGK 17 1130
1150 0012 1252 6590 0001 z dopiskiem „Wadium w przetargu na punkty handlowe”.
Kwota wadium musi wpłynąć na konto PPN nie później niż do dnia 8 lutego 2013 r.
1.1.Wadium oferenta wygrywającego przetarg podlega zaliczeniu na poczet czynszu najmu.
W przypadku nie podpisania umowy najmu przez oferenta wygrywającego przetarg w terminie
wskazanym w zawiadomieniu o miejscu i terminie zawarcia umowy, wadium ulega przepadkowi.
1.2.Zwrot wadium pozostałym oferentom nastąpi przelewem na wskazane przez nich konto,
w terminie 7 dni od daty pisemnego powiadomienia oferentów o wynikach postępowania.
2. Złożenie kompletnej oferty nie później niż 3 dni przed dniem rozpoczęcia przetargu.
2.1.Ofertę sporządzoną w formie pisemnej w języku polskim, na formularzu ofertowym składa
się w zamkniętej kopercie z napisem „Przetarg – punkty handlowe”.
2.2.Oferta powinna zawierać wypełniony formularz ofertowy (załącznik 1 do niniejszego ogłoszenia)
obejmujący:
a/ imię i nazwisko, adres albo nazwę lub firmę oraz siedzibę oferenta,
b/ numer identyfikacji podatkowej, jeżeli oferent jest przedsiębiorcą,
c/ datę sporządzenia oferty,
d/ oświadczenie, że oferent zapoznał się z warunkami przetargu oraz wzorem umowy (załącznik 2
do niniejszego ogłoszenia) i przyjmuje je bez zastrzeżeń,
e/ oferowaną kwotę najmu wyrażoną cyfrowo i słownie (do dwóch miejsc po przecinku)
w rozbiciu na kwotę netto +VAT (........ zł + VAT) rocznie, nie mniejszą niż kwota
wywoławcza wynosząca 15.000,00 zł netto + 23 %VAT rocznie.
Inny sposób podania kwoty oraz jej wysokości powoduje odrzucenie oferty.
2.3 Do oferty należy dołączyć luzem dowód wpłaty wadium.
Zamkniętą kopertę z formularzem ofertowym oraz dołączony luzem dowód wpłaty wadium należy dostarczyć do PPN w zaadresowanej kopercie z dopiskiem „przetarg – punkty handlowe”. Zaadresowana koperta zostanie otwarta 3 dni przed przetargiem w celu sprawdzenia wniesienia wadium. Otwarcie zamkniętej koperty z formularzem ofertowym nastąpi w dniu otwarcia ofert czyli 12 lutego 2013 r. o godz. 9.00.
Powołana przez PPN komisja przetargowa dokona oceny spełniania powyższych warunków.
Komisja przetargowa omawia zakwalifikowania oferty do dalszego postępowania przetargowego, jeżeli:
a/ nie odpowiada warunkom przetargu,
b/ została złożona po wyznaczonym terminie,
c/ nie zawiera danych wymienionych w pkt 2 lub dane te są niekompletne,
d/ do oferty nie dołączono dowodu wniesienia wadium,
e/ jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej treści.
Informacje o przetargu oraz szczegółowe warunki umowy dostępne są w pokoju nr 211
u Teresy Ciesielki – kierownika działu udostępniania parku do zwiedzania, w każdym dniu roboczym w godz. 8 – 15, tel. (0-18) 2625601 lub 2625602. Ogłoszenie wraz załącznikami są także dostępne na stronie internetowej PPN www.pieninypn.pl w zakładkach: Przetargi oraz BIP (Biuletyn Informacji Publicznej).
Punkty handlowe zostaną udostępnione w celu oględzin po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu i godziny.
IV. ŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ
1. Do niniejszego przetargu mają zastosowanie przepisy Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 20.07.2012 w sprawie przetargów oraz rokowań na rozporządzanie nieruchomościami przez parki narodowe (Dz. U. z dnia 30. 07.2012 poz. 868).
2. Uczestnikowi przetargu przysługuje prawo do złożenia skargi do ministra właściwego do spraw środowiska za pośrednictwem dyrektora PPN na czynności związane z przeprowadzeniem przetargu, w terminie 7 dni od otrzymania zawiadomienia o wyniku przetargu.
PPN zastrzega sobie prawo odstąpienia od przeprowadzenia przetargu przed jego rozpoczęciem bez podania przyczyny.
Załączniki do ogłoszenia:
1. Formularz ofertowy
2. Wzór umowy
34-450 Krościenko n/D, ul. Jagiellońska 107 B
tel. (0-18) 26-256-01 lub 26-256-02, fax 26-256-03
ogłasza drugi pisemny przetarg nieograniczony ofertowy
na wynajem 3 punktów handlowych łącznie w pawilonie wystawowym na przystani flisackiej
w Sromowcach Kątach w okresie od 25.03.2013 r. do 10.11.2015 r. przeznaczonych na prowadzenie działalności handlowej i promocyjnej.
I. PRZEDMIOT PRZETARGU
Przedmiotem umowy jest najem trzech punktów handlowych.
1. Punkty handlowe znajdują się w pawilonie wystawowym na przystani flisackiej w Sromowcach
Kątach, położonym na działce ewidencyjnej nr 1605/13, wpisanej do księgi wieczystej pod
nr 36111
2. Łączna powierzchnia 3 punktów handlowych – 15,92 m2
3. Punkty handlowe przeznaczone są do prowadzenia:
a/ działalności handlowej, obejmującej wyłącznie sprzedaż artykułów przemysłowych,
a w szczególności wydawnictw turystycznych (np.: mapy, przewodniki, panoramy widokowe)
dotyczących Pienin i innych pasm górskich oraz pamiątek i przedmiotów o charakterze
regionalnym,
b/ uzgodnionej z PPN działalności promującej region poprzez np.: dystrybucję materiałów
informacyjnych, projekcje filmów o walorach regionu i.t.p.
4. Punkty handlowe zostaną wynajęte na okres od 25 marca 2013 r. do 10 listopada 2015 r.
4.1.W przypadku właściwej realizacji zobowiązań umownych przez najemcę, w szczególności
w zakresie jakości świadczonych usług, Pieniński Park Narodowy (zwany dalej PPN) może
przedłużyć okres najmu punktów handlowych na czas oznaczony, jednak nie dłużej niż do dnia
10 listopada 2017 r. na uzgodnionych warunkach.
5. Wysokość opłat z tytułu najmu nie może być niższa niż kwota wywoławcza wynosząca
15.000,00 zł netto + 23 %VAT rocznie.
6. Czynsz najmu będzie płatny przelewem na podstawie faktury wystawionej przez PPN, w czterech
ratach, ustalonych proporcjonalnie na podstawie liczby osób korzystających ze szlaku wodnego
w przełomie Dunajca w 2012 r.:
I rata ( 15 % rocznego czynszu) płatna do 31 maja każdego roku
II rata (37 % rocznego czynszu) płatna do 31 lipca każdego roku
III rata (32 % rocznego czynszu) płatna do 31 sierpnia każdego roku
IV rata (16 % rocznego czynszu) płatna do 30 września każdego roku.
7. W latach 2014 – 2015 czynsz najmu będzie uaktualniany przez wynajmującego o średnioroczny
wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych, w oparciu o komunikat GUS za rok poprzedni.
8. Punkty handlowe przeznaczone są do najmu.
9. Wysokość wadium wynosi 1500 zł (słownie: jeden tysiąc osiemset złotych).
II. CZAS ORAZ MIEJSCE SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT
1. Ofertę należy złożyć w sekretariacie PPN najpóźniej dnia 8 lutego 2013 r. do godz.15.00
2. Otwarcie ofert nastąpi dnia 12 lutego 2013 r. o godz. 9.00 w siedzibie Pienińskiego Parku
Narodowego w Krościenku ul. Jagiellońska 107 b, w sali nr 126.
III. WARUNKI UDZIAŁU W PRZETARGU
Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest:
1. Wpłata wadium w wysokości 1500 zł na konto Pienińskiego Parku Narodowego w BGK 17 1130
1150 0012 1252 6590 0001 z dopiskiem „Wadium w przetargu na punkty handlowe”.
Kwota wadium musi wpłynąć na konto PPN nie później niż do dnia 8 lutego 2013 r.
1.1.Wadium oferenta wygrywającego przetarg podlega zaliczeniu na poczet czynszu najmu.
W przypadku nie podpisania umowy najmu przez oferenta wygrywającego przetarg w terminie
wskazanym w zawiadomieniu o miejscu i terminie zawarcia umowy, wadium ulega przepadkowi.
1.2.Zwrot wadium pozostałym oferentom nastąpi przelewem na wskazane przez nich konto,
w terminie 7 dni od daty pisemnego powiadomienia oferentów o wynikach postępowania.
2. Złożenie kompletnej oferty nie później niż 3 dni przed dniem rozpoczęcia przetargu.
2.1.Ofertę sporządzoną w formie pisemnej w języku polskim, na formularzu ofertowym składa
się w zamkniętej kopercie z napisem „Przetarg – punkty handlowe”.
2.2.Oferta powinna zawierać wypełniony formularz ofertowy (załącznik 1 do niniejszego ogłoszenia)
obejmujący:
a/ imię i nazwisko, adres albo nazwę lub firmę oraz siedzibę oferenta,
b/ numer identyfikacji podatkowej, jeżeli oferent jest przedsiębiorcą,
c/ datę sporządzenia oferty,
d/ oświadczenie, że oferent zapoznał się z warunkami przetargu oraz wzorem umowy (załącznik 2
do niniejszego ogłoszenia) i przyjmuje je bez zastrzeżeń,
e/ oferowaną kwotę najmu wyrażoną cyfrowo i słownie (do dwóch miejsc po przecinku)
w rozbiciu na kwotę netto +VAT (........ zł + VAT) rocznie, nie mniejszą niż kwota
wywoławcza wynosząca 15.000,00 zł netto + 23 %VAT rocznie.
Inny sposób podania kwoty oraz jej wysokości powoduje odrzucenie oferty.
2.3 Do oferty należy dołączyć luzem dowód wpłaty wadium.
Zamkniętą kopertę z formularzem ofertowym oraz dołączony luzem dowód wpłaty wadium należy dostarczyć do PPN w zaadresowanej kopercie z dopiskiem „przetarg – punkty handlowe”. Zaadresowana koperta zostanie otwarta 3 dni przed przetargiem w celu sprawdzenia wniesienia wadium. Otwarcie zamkniętej koperty z formularzem ofertowym nastąpi w dniu otwarcia ofert czyli 12 lutego 2013 r. o godz. 9.00.
Powołana przez PPN komisja przetargowa dokona oceny spełniania powyższych warunków.
Komisja przetargowa omawia zakwalifikowania oferty do dalszego postępowania przetargowego, jeżeli:
a/ nie odpowiada warunkom przetargu,
b/ została złożona po wyznaczonym terminie,
c/ nie zawiera danych wymienionych w pkt 2 lub dane te są niekompletne,
d/ do oferty nie dołączono dowodu wniesienia wadium,
e/ jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej treści.
Informacje o przetargu oraz szczegółowe warunki umowy dostępne są w pokoju nr 211
u Teresy Ciesielki – kierownika działu udostępniania parku do zwiedzania, w każdym dniu roboczym w godz. 8 – 15, tel. (0-18) 2625601 lub 2625602. Ogłoszenie wraz załącznikami są także dostępne na stronie internetowej PPN www.pieninypn.pl w zakładkach: Przetargi oraz BIP (Biuletyn Informacji Publicznej).
Punkty handlowe zostaną udostępnione w celu oględzin po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu i godziny.
IV. ŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ
1. Do niniejszego przetargu mają zastosowanie przepisy Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 20.07.2012 w sprawie przetargów oraz rokowań na rozporządzanie nieruchomościami przez parki narodowe (Dz. U. z dnia 30. 07.2012 poz. 868).
2. Uczestnikowi przetargu przysługuje prawo do złożenia skargi do ministra właściwego do spraw środowiska za pośrednictwem dyrektora PPN na czynności związane z przeprowadzeniem przetargu, w terminie 7 dni od otrzymania zawiadomienia o wyniku przetargu.
PPN zastrzega sobie prawo odstąpienia od przeprowadzenia przetargu przed jego rozpoczęciem bez podania przyczyny.
Załączniki do ogłoszenia:
1. Formularz ofertowy
2. Wzór umowy
DOKUMENTY
DRUGI PISEMNY PRZETARG NIEOGRANICZONY na wynajem 3 punktów handlowych łącznie w pawilonie wystawowym na przystani flisackiej
INFORMACJA O WYNIKU PISEMNEGO PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO na wynajem 3 punktów handlowych łącznie w pawilonie wystawowym na przystani flisackiej w Sromowcach Kątach w okresie od 25.03.2013 r. do 10.11.2015 r. przeznaczonych na prowadzenie działalności handlowej i promocyjnej. 1. Pisemny przetarg nieograniczony odbył się w dniu 12 luty 2013 r. o godz. 9.00 w siedzibie Pienińskiego Parku Narodowego w Krościenku, ul. Jagiellońska 107 b. Przetarg przeprowadzono zgodnie z przepisami Ustawy o ochronie przyrody z dnia 16.04.2004 (Dz.U.z 2009 poz. 151, poz. 1220 z późn.zmian.) i Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 20.07.2012 w sprawie przetargów oraz rokowań na rozporządzanie nieruchomościami przez parki narodowe (Dz. U. z dnia 30.07.2012 poz. 868). 2. Przedmiotem przetargu był wynajem trzech punktów handlowych o łącznej powierzchni 15,92 m2, znajdujących się w pawilonie wystawowym na przystani flisackiej w Sromowcach Kątach, położonym na działce ewidencyjnej nr 1605/13, wpisanej do księgi wieczystej pod nr 36111. Punkty handlowe przeznaczone są do prowadzenia: a/ działalności handlowej, obejmującej wyłącznie sprzedaż artykułów przemysłowych, a w szczególności wydawnictw turystycznych (np.: mapy, przewodniki, panoramy widokowe) dotyczących Pienin i innych pasm górskich oraz pamiątek i przedmiotów o charakterze regionalnym, b/ uzgodnionej z PPN działalności promującej region poprzez np.: dystrybucję materiałów informacyjnych, projekcje filmów o walorach regionu i.t.p. 3. a/ Oferty dopuszczone do przetargu: Maria Bożena Jandura, ul. M.C. Skłodowskiej 11/6, 98-300 Wieluń woj. łódzkie b/ Oferty nie dopuszczone do przetargu: nie dotyczy 4. Wysokość rocznych opłat z tytułu najmu – cena wywoławcza: 15.000,00 zł netto + 23 %VAT 5. Informacja o złożonych ofertach: W przewidzianym terminie złożono 1 ofertę – Maria Bożena Jandura, ul. M.C. Skłodowskiej 11/6, 98-300 Wieluń woj. łódzkie - z zaproponowaną kwotą rocznego czynszu najmu w wysokości 15.300,00 zł netto + 23% VAT Oferta została prawidłowo sporządzona, spełnia warunki pisemnego przetargu nieograniczonego określone w §5 i §6 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 20.07.2012 w sprawie przetargów oraz rokowań na rozporządzanie nieruchomościami przez parki narodowe oraz w ogłoszeniu o przetargu. 6. Komisja przetargowa po zapoznaniu się z ofertą stwierdza: a/ oferta została sporządzone prawidłowo, zgodnie z podanymi warunkami. b/ oferent zaoferował kwotę rocznego czynszu najmu wyższą od wywoławczej – 15.300,00 zł netto + 23 % VAT c/ zgodnie z §4 ust. 8 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 20.07.2012 w sprawie przetargów oraz rokowań na rozporządzanie nieruchomościami przez parki narodowe przetarg jest ważny. 7. Przetarg wygrała: Maria Bożena Jandura, ul. M.C. Skłodowskiej 11/6, 98-300 Wieluń, woj.łódzkie