Wynajem 3 punktów handlowych łącznie, w pawilonie wystawowym na przystani flisackiej w Sromowcach Kątach w okresie od 25.03.2013 r. do 10.11.2015 r. przeznaczonych na prowadzenie działalności handlowej i promocyjnejCzwartek, 20 grudnia 2012
Pieniński Park Narodowy
34-450 Krościenko n/D, ul. Jagiellońska 107 B
tel. (0-18) 26-256-01 lub 26-256-02, fax 26-256-03
ogłasza pisemny przetarg nieograniczony ofertowy
na wynajem 3 punktów handlowych łącznie w pawilonie wystawowym na przystani flisackiej
w Sromowcach Kątach w okresie od 25.03.2013 r. do 10.11.2015 r. przeznaczonych na prowadzenie działalności handlowej i promocyjnej.
I. PRZEDMIOT PRZETARGU
Przedmiotem umowy jest najem trzech punktów handlowych.
1. Punkty handlowe znajdują się w pawilonie wystawowym na przystani flisackiej w Sromowcach Kątach, położonym na działce ewidencyjnej nr 1605/13, wpisanej do księgi wieczystej pod nr 36111
2. Łączna powierzchnia 3 punktów handlowych – 15,92 m2
3. Punkty handlowe przeznaczone są do prowadzenia:
a/ działalności handlowej, obejmującej wyłącznie sprzedaż artykułów przemysłowych, a w szczególności wydawnictw turystycznych (np.: mapy, przewodniki, panoramy widokowe) dotyczących Pienin i innych pasm górskich oraz pamiątek i przedmiotów o charakterze regionalnym,
b/ uzgodnionej z PPN działalności promującej region poprzez np.: dystrybucję materiałów informacyjnych, projekcje filmów o walorach regionu i.t.p.
4. Punkty handlowe zostaną wynajęte na okres od 25 marca 2013 r. do 10 listopada 2015 r.
4.1.W przypadku właściwej realizacji zobowiązań umownych przez najemcę, w szczególności w zakresie jakości świadczonych usług, Pieniński Park Narodowy (zwany dalej PPN) może przedłużyć okres najmu punktów handlowych na czas oznaczony, jednak nie dłużej niż do dnia 10 listopada 2017 r na uzgodnionych warunkach.
5. Wysokość opłat z tytułu najmu nie może być niższa niż kwota wywoławcza wynosząca 18.000,00 zł netto + 23 %VAT rocznie.
6.Czynsz najmu będzie płatny przelewem na podstawie faktury wystawionej przez PPN, w czterech ratach, ustalonych proporcjonalnie na podstawie liczby osób korzystających ze szlaku wodnego w przełomie Dunajca w 2012 r.:
I rata ( 15 % rocznego czynszu) płatna do 31 maja każdego roku
II rata (37 % rocznego czynszu) płatna do 31 lipca każdego roku
III rata (32 % rocznego czynszu) płatna do 31 sierpnia każdego roku
IV rata (16 % rocznego czynszu) płatna do 30 września każdego roku.
7. W latach 2014 – 2015 czynsz najmu będzie uaktualniany przez wynajmującego o średnioroczny
wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych, w oparciu o komunikat GUS za rok poprzedni.
8. Punkty handlowe przeznaczone są do najmu.
9. Wysokość wadium wynosi 1800 zł (słownie: jeden tysiąc osiemset złotych).
II. CZAS ORAZ MIEJSCE SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT
1. Ofertę należy złożyć w sekretariacie PPN najpóźniej dnia 8 stycznia 2013 r. do godz. 15.00
2. Otwarcie ofert nastąpi dnia 11 stycznia 2013 r. o godz. 10.00 w siedzibie Pienińskiego Parku Narodowego w Krościenku ul. Jagiellońska 107 b, w sali nr 126.
III. WARUNKI UDZIAŁU W PRZETARGU
Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest:
1. Wpłata wadium w wysokości 1800 zł na konto Pienińskiego Parku Narodowego
w BGK 17 1130 1150 0012 1252 6590 0001 z dopiskiem „Wadium w przetargu na punkty handlowe”.
Kwota wadium musi wpłynąć na konto PPN nie później niż do dnia 7 stycznia 2013 r.
1.1.Wadium oferenta wygrywającego przetarg podlega zaliczeniu na poczet czynszu najmu. W przypadku nie podpisania umowy najmu przez oferenta wygrywającego przetarg w terminie wskazanym w zawiadomieniu o miejscu i terminie zawarcia umowy, wadium ulega przepadkowi.
1.2.Zwrot wadium pozostałym oferentom nastąpi przelewem na wskazane przez nich konto, w terminie 7 dni od daty pisemnego powiadomienia oferentów o wynikach postępowania.
2. Złożenie kompletnej oferty nie później niż 3 dni przed dniem rozpoczęcia przetargu.
2.1.Ofertę sporządzoną w formie pisemnej w języku polskim, na formularzu ofertowym składa się w zamkniętej kopercie z napisem „Przetarg – punkty handlowe”.
2.2.Oferta powinna zawierać wypełniony formularz ofertowy (załącznik 1 do niniejszego ogłoszenia) obejmujący:
a/ imię i nazwisko, adres albo nazwę lub firmę oraz siedzibę oferenta,
b/ numer identyfikacji podatkowej, jeżeli oferent jest przedsiębiorcą,
c/ datę sporządzenia oferty,
d/ oświadczenie, że oferent zapoznał się z warunkami przetargu oraz wzorem umowy (załącznik 2
do niniejszego ogłoszenia) i przyjmuje je bez zastrzeżeń,
e/ oferowaną kwotę najmu wyrażoną cyfrowo i słownie (do dwóch miejsc po przecinku)
w rozbiciu na kwotę netto +VAT (........ zł + VAT) rocznie, nie mniejszą niż kwota
wywoławcza wynosząca 18.000,00 zł netto + 23 %VAT rocznie.
Inny sposób podania kwoty oraz jej wysokości powoduje odrzucenie oferty.
2.3 Do oferty należy dołączyć luzem dowód wpłaty wadium.
Zamkniętą kopertę z formularzem ofertowym oraz dołączony luzem dowód wpłaty wadium należy dostarczyć do PPN w zaadresowanej kopercie z dopiskiem „przetarg – punkty handlowe”. Zaadresowana koperta zostanie otwarta w momencie dostarczenia jej do sekretariatu PPN w celu sprawdzenia wniesienia wadium. Otwarcie zamkniętej koperty
z formularzem ofertowym nastąpi w dniu otwarcia ofert czyli 11 stycznia 2013 r. o godz. 10.00.
Powołana przez PPN komisja przetargowa dokona oceny spełniania powyższych warunków.
Komisja przetargowa omawia zakwalifikowania oferty do dalszego postępowania przetargowego, jeżeli:
a/ nie odpowiada warunkom przetargu,
b/ została złożona po wyznaczonym terminie,
c/ nie zawiera danych wymienionych w pkt 2 lub dane te są niekompletne,
d/ do oferty nie dołączono dowodu wniesienia wadium,
e/ jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej treści.
Informacje o przetargu oraz szczegółowe warunki umowy dostępne są w pokoju nr 211
u Teresy Ciesielki – kierownika działu udostępniania parku do zwiedzania, w każdym dniu roboczym w godz. 8 – 15, tel. (0-18) 2625601 lub 2625602. Ogłoszenie wraz załącznikami są także dostępne na stronie internetowej PPN www.pieninypn.pl w zakładkach: Przetargi oraz BIP (Biuletyn Informacji Publicznej).
Punkty handlowe zostaną udostępnione w celu oględzin po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu i godziny.
IV. ŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ
1. Do niniejszego przetargu mają zastosowanie przepisy Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 20.07.2012 w sprawie przetargów oraz rokowań na rozporządzanie nieruchomościami przez parki narodowe (Dz. U. z dnia 30. 07.2012 poz. 868).
2. Uczestnikowi przetargu przysługuje prawo do złożenia skargi do ministra właściwego do spraw środowiska za pośrednictwem dyrektora PPN na czynności związane z przeprowadzeniem przetargu, w terminie 7 dni od otrzymania zawiadomienia o wyniku przetargu.
PPN zastrzega sobie prawo odstąpienia od przeprowadzenia przetargu przed jego rozpoczęciem bez podania przyczyny.
Załączniki do ogłoszenia:
1. Formularz ofertowy
2. Wzór umowy
34-450 Krościenko n/D, ul. Jagiellońska 107 B
tel. (0-18) 26-256-01 lub 26-256-02, fax 26-256-03
ogłasza pisemny przetarg nieograniczony ofertowy
na wynajem 3 punktów handlowych łącznie w pawilonie wystawowym na przystani flisackiej
w Sromowcach Kątach w okresie od 25.03.2013 r. do 10.11.2015 r. przeznaczonych na prowadzenie działalności handlowej i promocyjnej.
I. PRZEDMIOT PRZETARGU
Przedmiotem umowy jest najem trzech punktów handlowych.
1. Punkty handlowe znajdują się w pawilonie wystawowym na przystani flisackiej w Sromowcach Kątach, położonym na działce ewidencyjnej nr 1605/13, wpisanej do księgi wieczystej pod nr 36111
2. Łączna powierzchnia 3 punktów handlowych – 15,92 m2
3. Punkty handlowe przeznaczone są do prowadzenia:
a/ działalności handlowej, obejmującej wyłącznie sprzedaż artykułów przemysłowych, a w szczególności wydawnictw turystycznych (np.: mapy, przewodniki, panoramy widokowe) dotyczących Pienin i innych pasm górskich oraz pamiątek i przedmiotów o charakterze regionalnym,
b/ uzgodnionej z PPN działalności promującej region poprzez np.: dystrybucję materiałów informacyjnych, projekcje filmów o walorach regionu i.t.p.
4. Punkty handlowe zostaną wynajęte na okres od 25 marca 2013 r. do 10 listopada 2015 r.
4.1.W przypadku właściwej realizacji zobowiązań umownych przez najemcę, w szczególności w zakresie jakości świadczonych usług, Pieniński Park Narodowy (zwany dalej PPN) może przedłużyć okres najmu punktów handlowych na czas oznaczony, jednak nie dłużej niż do dnia 10 listopada 2017 r na uzgodnionych warunkach.
5. Wysokość opłat z tytułu najmu nie może być niższa niż kwota wywoławcza wynosząca 18.000,00 zł netto + 23 %VAT rocznie.
6.Czynsz najmu będzie płatny przelewem na podstawie faktury wystawionej przez PPN, w czterech ratach, ustalonych proporcjonalnie na podstawie liczby osób korzystających ze szlaku wodnego w przełomie Dunajca w 2012 r.:
I rata ( 15 % rocznego czynszu) płatna do 31 maja każdego roku
II rata (37 % rocznego czynszu) płatna do 31 lipca każdego roku
III rata (32 % rocznego czynszu) płatna do 31 sierpnia każdego roku
IV rata (16 % rocznego czynszu) płatna do 30 września każdego roku.
7. W latach 2014 – 2015 czynsz najmu będzie uaktualniany przez wynajmującego o średnioroczny
wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych, w oparciu o komunikat GUS za rok poprzedni.
8. Punkty handlowe przeznaczone są do najmu.
9. Wysokość wadium wynosi 1800 zł (słownie: jeden tysiąc osiemset złotych).
II. CZAS ORAZ MIEJSCE SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT
1. Ofertę należy złożyć w sekretariacie PPN najpóźniej dnia 8 stycznia 2013 r. do godz. 15.00
2. Otwarcie ofert nastąpi dnia 11 stycznia 2013 r. o godz. 10.00 w siedzibie Pienińskiego Parku Narodowego w Krościenku ul. Jagiellońska 107 b, w sali nr 126.
III. WARUNKI UDZIAŁU W PRZETARGU
Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest:
1. Wpłata wadium w wysokości 1800 zł na konto Pienińskiego Parku Narodowego
w BGK 17 1130 1150 0012 1252 6590 0001 z dopiskiem „Wadium w przetargu na punkty handlowe”.
Kwota wadium musi wpłynąć na konto PPN nie później niż do dnia 7 stycznia 2013 r.
1.1.Wadium oferenta wygrywającego przetarg podlega zaliczeniu na poczet czynszu najmu. W przypadku nie podpisania umowy najmu przez oferenta wygrywającego przetarg w terminie wskazanym w zawiadomieniu o miejscu i terminie zawarcia umowy, wadium ulega przepadkowi.
1.2.Zwrot wadium pozostałym oferentom nastąpi przelewem na wskazane przez nich konto, w terminie 7 dni od daty pisemnego powiadomienia oferentów o wynikach postępowania.
2. Złożenie kompletnej oferty nie później niż 3 dni przed dniem rozpoczęcia przetargu.
2.1.Ofertę sporządzoną w formie pisemnej w języku polskim, na formularzu ofertowym składa się w zamkniętej kopercie z napisem „Przetarg – punkty handlowe”.
2.2.Oferta powinna zawierać wypełniony formularz ofertowy (załącznik 1 do niniejszego ogłoszenia) obejmujący:
a/ imię i nazwisko, adres albo nazwę lub firmę oraz siedzibę oferenta,
b/ numer identyfikacji podatkowej, jeżeli oferent jest przedsiębiorcą,
c/ datę sporządzenia oferty,
d/ oświadczenie, że oferent zapoznał się z warunkami przetargu oraz wzorem umowy (załącznik 2
do niniejszego ogłoszenia) i przyjmuje je bez zastrzeżeń,
e/ oferowaną kwotę najmu wyrażoną cyfrowo i słownie (do dwóch miejsc po przecinku)
w rozbiciu na kwotę netto +VAT (........ zł + VAT) rocznie, nie mniejszą niż kwota
wywoławcza wynosząca 18.000,00 zł netto + 23 %VAT rocznie.
Inny sposób podania kwoty oraz jej wysokości powoduje odrzucenie oferty.
2.3 Do oferty należy dołączyć luzem dowód wpłaty wadium.
Zamkniętą kopertę z formularzem ofertowym oraz dołączony luzem dowód wpłaty wadium należy dostarczyć do PPN w zaadresowanej kopercie z dopiskiem „przetarg – punkty handlowe”. Zaadresowana koperta zostanie otwarta w momencie dostarczenia jej do sekretariatu PPN w celu sprawdzenia wniesienia wadium. Otwarcie zamkniętej koperty
z formularzem ofertowym nastąpi w dniu otwarcia ofert czyli 11 stycznia 2013 r. o godz. 10.00.
Powołana przez PPN komisja przetargowa dokona oceny spełniania powyższych warunków.
Komisja przetargowa omawia zakwalifikowania oferty do dalszego postępowania przetargowego, jeżeli:
a/ nie odpowiada warunkom przetargu,
b/ została złożona po wyznaczonym terminie,
c/ nie zawiera danych wymienionych w pkt 2 lub dane te są niekompletne,
d/ do oferty nie dołączono dowodu wniesienia wadium,
e/ jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej treści.
Informacje o przetargu oraz szczegółowe warunki umowy dostępne są w pokoju nr 211
u Teresy Ciesielki – kierownika działu udostępniania parku do zwiedzania, w każdym dniu roboczym w godz. 8 – 15, tel. (0-18) 2625601 lub 2625602. Ogłoszenie wraz załącznikami są także dostępne na stronie internetowej PPN www.pieninypn.pl w zakładkach: Przetargi oraz BIP (Biuletyn Informacji Publicznej).
Punkty handlowe zostaną udostępnione w celu oględzin po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu i godziny.
IV. ŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ
1. Do niniejszego przetargu mają zastosowanie przepisy Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 20.07.2012 w sprawie przetargów oraz rokowań na rozporządzanie nieruchomościami przez parki narodowe (Dz. U. z dnia 30. 07.2012 poz. 868).
2. Uczestnikowi przetargu przysługuje prawo do złożenia skargi do ministra właściwego do spraw środowiska za pośrednictwem dyrektora PPN na czynności związane z przeprowadzeniem przetargu, w terminie 7 dni od otrzymania zawiadomienia o wyniku przetargu.
PPN zastrzega sobie prawo odstąpienia od przeprowadzenia przetargu przed jego rozpoczęciem bez podania przyczyny.
Załączniki do ogłoszenia:
1. Formularz ofertowy
2. Wzór umowy
DOKUMENTY
Wynajem 3 punktów handlowych łącznie, w pawilonie wystawowym na przystani flisackiej w Sromowcach Kątach w okresie od 25.03.2013 r. do 10.11.2015 r. przeznaczonych na prowadzenie działalności handlowej i promocyjnej
INFORMACJA O WYNIKU PISEMNEGO PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO na wynajem 3 punktów handlowych łącznie w pawilonie wystawowym na przystani flisackiej w Sromowcach Kątach w okresie od 25.03.2013 r. do 10.11.2015 r. przeznaczonych na prowadzenie działalności handlowej i promocyjnej. 1. Pisemny przetarg nieograniczony odbył się w dniu 11 stycznia 2013 r. o godz. 10.00 w siedzibie Pienińskiego Parku Narodowego w Krościenku, ul. Jagiellońska 107 b. Przetarg przeprowadzono zgodnie z przepisami Ustawy o ochronie przyrody z dnia 16.04.2004 (Dz.U.z 2009 poz. 151, poz. 1220 z późn.zmian.) i Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 20.07.2012 w sprawie przetargów oraz rokowań na rozporządzanie nieruchomościami przez parki narodowe (Dz. U. z dnia 30.07.2012 poz. 868). 2. Przedmiotem przetargu był wynajem trzech punktów handlowych o łącznej powierzchni 15,92 m2, znajdujących się w pawilonie wystawowym na przystani flisackiej w Sromowcach Kątach, położonym na działce ewidencyjnej nr 1605/13, wpisanej do księgi wieczystej pod nr 36111 Punkty handlowe przeznaczone są do prowadzenia: a/ działalności handlowej, obejmującej wyłącznie sprzedaż artykułów przemysłowych, a w szczególności wydawnictw turystycznych (np.: mapy, przewodniki, panoramy widokowe) dotyczących Pienin i innych pasm górskich oraz pamiątek i przedmiotów o charakterze regionalnym, b/ uzgodnionej z PPN działalności promującej region poprzez np.: dystrybucję materiałów informacyjnych, projekcje filmów o walorach regionu i.t.p. 3. a/ Oferty dopuszczone do przetargu: nie dotyczy b/ Oferty nie dopuszczone do przetargu: nie dotyczy 4. Wysokość rocznych opłat z tytułu najmu – cena wywoławcza: 18.000,00 zł netto + 23 %VAT 5. Informacja o złożonych ofertach: W przewidzianym terminie nie złożono żadnej oferty 6. Komisja przetargowa po zapoznaniu się z ofertą stwierdza: a/ na przetarg nie wpłynęła żadna oferta i przetarg zakończył się wynikiem negatywnym b/ zgodnie z §3 ust. 1 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 20.07.2012 w sprawie przetargów oraz rokowań na rozporządzanie nieruchomościami przez parki narodowe po upływie 30 dni należy powtórzyć procedurę przetargową. 7. Przetarg zakończono wynikiem negatywnym, nie wybrano najemcy.