dane archiwalne, aktualny Biuletyn Informacji Publicznej znajduje się pod linkiem:
https://bip.malopolska.pl/ppn
Kompetencje
Regulamin Rady Naukowej
Pienińskiego Parku Narodowego
z dnia 7.05.2015 r.
§ 1
Rada Naukowa (zwana dalej Radą) jest organem opiniodawczym i doradczym dyrektora Parku w zakresie ochrony przyrody i działalności Parku.
§ 2
Do zakresu działania Rady należy w szczególności:
-
ocena stanu zasobów, tworów i składników przyrody,
-
opiniowanie projektu planu ochrony,
-
ocena realizacji ustaleń planu ochrony i skuteczności zabiegów ochronnych,o
-
opiniowanie programów badawczych i naukowych,
-
przedstawianie wniosków i opinii w sprawach ochrony przyrody i funkcjonowania parku narodowego.
§ 3
-
Rada wybiera ze swego grona Przewodniczącego Rady i dwóch zastępców oraz uchwala regulamin.
-
Funkcję sekretarza pełni kierownik zespołu udostępniania Parku do badań naukowych.
-
Rada spośród swego grona może powoływać stałe lub doraźne komisje problemowe.
-
Przewodniczący, zastępcy przewodniczącego i przewodniczący komisji stanowią prezydium Rady.
-
Rada może określić zakres problemów, w których prezydium lub komisje wnioskują bądź wydają opinię (po uprzedniej konsultacji z pozostałymi członkami Rady), w okresie między posiedzeniami Rady (z wyjątkiem opinii personalnych). Prezydium oraz komisje mają obowiązek złożenia informacji Radzie na najbliższym posiedzeniu plenarnym ze swej działalności.
-
Rada może wystąpić do Ministra Środowiska z wnioskiem o poszerzenie składu o osoby niezbędne dla jej właściwego funkcjonowania.
§ 4
-
W posiedzeniach Rady uczestniczy z urzędu dyrektor Parku.
-
W posiedzeniach Rady mogą brać udział, z głosem doradczym, przedstawiciele:
-
Ministerstwa Środowiska,
-
Państwowej Rady Ochrony Przyrody.
-
Na zaproszenie Przewodniczącego Rady mogą brać udział, z głosem doradczym, przedstawiciele:
-
instytucji naukowych,
-
zainteresowanych terenowych organów administracji państwowej i samorządowej,
-
pracownicy Parku, po uzgodnieniu z dyrektorem Parku
-
specjaliści oraz przedstawiciele jednostek organizacyjnych współdziałających z Parkiem.
§ 5
-
Posiedzenie Rady zwołuje Przewodniczący lub jego zastępca, stosownie do potrzeb, nie rzadziej niż dwa razy w roku.
-
Przewodniczący Rady lub jego zastępca zwołuje posiedzenie Rady na wniosek:
-
Dyrektora Departamentu Leśnictwa i Ochrony Przyrody,
-
Dyrektora Parku,
-
Przynajmniej ¼ liczby członków Rady.
§ 6
-
Porządek posiedzeń Rady ustala jej Przewodniczący w porozumieniu z członkami prezydium Rady oraz dyrektorem Parku. Porządek posiedzenia może być zmieniony na wniosek członka Rady przyjęty większością głosów.
-
Obsługę Rady pełnią służby dyrekcji Parku.
§ 7
Posiedzenie Rady prowadzi Przewodniczący lub jeden z zastępców.
§ 8
-
Uchwały Rady zapadają w głosowaniu jawnym. Przewodniczący posiedzenia może z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Rady zarządzić głosowanie tajne.
-
Uchwały zapadają większością głosów przy co najmniej 50% frekwencji członków Rady.
§ 9
Każdy członek Rady ma prawo zgłaszania wniosków dotyczących jej działalności oraz przedkładania projektów uchwał.
§ 10
-
Z posiedzenia Rady sporządza się protokół.
-
Protokół z posiedzenia Rady powinien odzwierciedlać główne wątki obrad i kierunki dyskusji oraz zawierać postanowienia i uchwały.
-
Protokół posiedzenia Rady podpisuje Przewodniczący. Rada zatwierdza protokół na najbliższym posiedzeniu.
-
Protokół z ostatniego posiedzenia Rady danej kadencji podpisuje jej Przewodniczący po wcześniejszych konsultacjach z członkami ustępującej Rady.
§ 11
Dyrektor Parku zapewnia członkom Rady korzystanie z dokumentów i materiałów Parku związanych z jej działalnością.
Przewodniczący Rady Naukowej
Pienińskiego Parku Narodowego
dr hab. inż. Wojciech Grodzki prof. nadzw.